وبلاگ دکتر ابوالفضل اسفندی

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد

وبلاگ دکتر ابوالفضل اسفندی

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد

نام من ابوالفضل اسفندی (نام مستعار علی) متولد بیستم تیرماه 1361 در شهرستان بروجرد می باشد.


دوره ابتدایی خود را در دبستان شهید نیازی بروجرد گذراندم و در سال پنجم دبستان نفر برتر مسابقات علمی و نفر اول شهرستان، استان و نفر 89 کشور در مسابقات علمی آینده سازان شدم.
دوره راهنمایی خود را در مدرسه راهنمایی نمونه دولتی رشد در شهرستان دورود گذراندم که در این دوره بطور ثابت نفر برتر آزمونهای علمی در سطح شهر بودم
دوره دبیرستان را نیز در دبیرستان نمونه دولتی باقرالعلوم(ع) بروجرد سپری کردم و با معدل 19.04 دیپلم خود را دریافت کردم. ضمنا پیش دانشگاهی خود را در مرکز پیش دانشگاهی شاهد بروجرد سپری کردم


    از افتخارت این دوره خود می توانم به برگزیده شدن در دو المپیاد ریاضی و شیمی و راهیابی به مرحله کشور این دو المپیاد در سال 1378،کسب مقام اول شهر،استان و دومی کشوری در مسابقات فرهنگی (رشته احکام) در سال 1376 و مقام مجدد اولی شهر و سومی استان در همین رشته در سال 1378 اشاره کنم.


 پس از دوره پیش دانشگاهی بلافاصله در سال 1379 در کنکور سراسری دانشگاه ها، رتبه 867 را کسب کرده و در رشته مهندسی نرم افزار در دانشگاه بوعلی سینا همدان پذیرفته و مشغول به تحصیل شدم
در دانشگاه بوعلی سینا همدان عضو تیم روباتیک این دانشگاه بوده و کمک استاد، برای کلاسهای حل تمرین درس ساختمانهای گسسته جناب آقای دکتر ضرابی زاده در آن دانشگاه بودم.


 در سال 1383 با دفاع از پروژه پایانی خود با عنوان "طراحی و ساخت روبات تعقیب کننده خط" با معدل 16.01 از آن دانشگاه فارغ التحصیل شده و بلافاصله با رتبه 5 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد شدم و به محض قبولی، توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد بورسیه شده و از مهر ماه 1383 در این واحد دانشگاهی مشغول به تدریس شدم.
در سال 1386 با دفاع از پایان نامه خود با عنوان "امنیت عاملهای سیار با استفاده از پروتکلهای رمزنگاری چند عاملی" با راهنمایی جناب آقای پروفسور علی موقر(استاد تمام و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف) و کسب نمره عالی (19) با معدل 17.86 دوره کارشناسی ارشد خود را به پایان رساندم.


 در اسفندماه 1385 به عضویت هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد درآمدم که تا به امروز به همکاری خود با این واحد دانشگاهی ادامه می دهم.
در سال 1384 از بدو تاسیس آموزشکده سما بروجرد، همکاری خود را با این مرکز آغاز کرده و جزو کسانی بودم که در راه اندازی این مرکز نقش بسیار مهمی ایفا کردم بطوری که علاوه بر تدریس در آن مرکز، مدیر گروه کامپیوتر به مدت حدود 5 سال، طراح، سازنده و مسئول پشتیبانی از سیستم آموزشی، عضو کمیته انضباطی و پژوهشی آن مرکز نیز بودم.
با تغییراتی در آموزشکده، به دلایلی، همکاری خود با آن آموزشکده را بیهوده و غیر ممکن دانسته و در سال 1389 از مدیر گروهی رشته کامپیوتر استعفاء کرده و در سال 1390 بطور کلی همکاری خود با آن آموزشکده را قطع کردم.
از سال 1391 با صلاحدید اعضای هیات علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، به عنوان مدیر گروه این رشته انتخاب شده ام.


     در سال 1392 در آزمون کتبی دکتری نیمه متمرکز دانشگاه های دولتی قبول شده و دعوت به مصاحبه شدم، اما متاسفانه به دلیل وجود روابط به در این مرحله، با وجود داشتن رزومه مناسب پذیرفته نشدم.
سرانجام در آزمون دکتری تخصصی سال 1393 دانشگاه آزاد اسلامی پس از قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه علمی با رتبه 35، به دلیل نزدیکی به محل سکونتم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک را انتخاب و در آنجا پذیرفته شدم و هم اکنون اولین و تنها دانشجوی دکترای تخصصی رشته کامپیوتر-نرم افزار، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، هستم.
در حال حاضر بجز دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد، در اکثر دانشگاهها دیگر شهرستان بروجرد همچون دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)، پیام نور، دانشگاه فنی و حرفه ای پسران مشغول به تدریس هستم.

   
با پشتوانه 7 سال تدریس موفق درس طراحی الگوریتم‌ها در دانشگاه‌های مختلف، کتابی با نام "طراحی و تحلیل الگوریتم‌ها" را پس از انجام مراحل داوری و تایید شدن مطالب این کتاب، در انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد به چاپ رساندم، که در هقته پژوهش سال 1392 به عنوان کتاب تالیفی برتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، مورد تقدیر قرار گرفت.
در سال 1393 در نوزدهین دوره جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت، در رشته ساخت نرم افزار، مقام دوم کشوری کسب نمودم .

در اسفند ماه 1393 نیز کتاب دوم بنده با عنوان "ره آموزی برای طراحی صفحات وب"، پس از طی مراحل داوری به چاپ رسید.
     علاوه بر این، لیست فعالیتهای علمی و کارهای پژوهشی من را می توانید در همین سایت مشاهده و یا رزومه ام را ببینید: دانلود رزومه


علاقه مندی ها:
مهمترین علاقه مندی من به برنامه نویسی می باشد بطوری که اکثر وقت آزاد خود را صرف نوشتن برنامه هایی به زبانهای همچون ویژوال بیسیک،C# و طراحی وب با ASP.NET می کنم.
علاقه مند دیگر من دو رشته ورزشی فوتسال و پینگ پونگ می باشد که در اوقات فراغت به آنها می پردازم و مدتی هم عضو تیم فوتسال دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد بودم. ضمنا از طرفدارهای تیم بسیار محبوب پرسپولیس هستم.
غیر از ورزش علاقه مند به تماشای فیلمهای جدید هستم، برخی از فیلمها و سریالهای مورد علاقه‌ام عبارتند از:
Game of Thrones
Nikita
The Hunger Games
Bad Teacher
The Others
The Avengers
Alice in Wonderland
Avatar
Salt
Surrogates
 .....